Szóróajándékokkal már nap mint nap találkozunk, így az olyan mindenki által bevetett reklámtárgyak, mint a golyóstoll, póló vagy bögre, nem biztos, hogy célba érnek. Ahhoz, hogy valóban eredményes legyen a népszerűsítési kampány, reklámajándék választás alkalmával is törekedni kell az egyediségre.
Ez egyaránt értendő a tárgy kilétére és a felirat, logó, ábra megtervezésére. Példának okáért, egy gravírozott üvegtárgy már önmagában is kitűnik a többi promóciós célokat szolgáló eszköz közül. Ha pedig nemcsak egy szimpla cégnév, hanem egy figyelemfelkeltő mottó vagy rajz is szerepel rajta, akkor azzal garantáltan el lehet nyerni néhány újabb ügyféljelölt bizalmát.
Hiszen egy ilyen reklámajándék választás azt sugallja, hogy valóban energiát fektettek abba, hogy megismertessék a vállalkozás nevét, a szolgáltatásaikat és/vagy termékeiket, nem pedig csak kihasználtak egy olcsó és kézenfekvő lehetőséget. Ha pedig egy ilyen apróságra sem sajnálják az időt, akkor az arra enged feltételezni, hogy a cég színvonala is átlagon felüli.