Az emberek egyre inkább kivonulnak a társadalom fizikai megtapasztalásából és annak útvesztőiből. A társasági igényüket pedig online felületek szociális platformjain próbálják meg pótolni. Erre az új trendre, viselkedési formára reagálnak a szolgáltatók, gyártók is, ezért vásárlóikat az interneten keresztül egyaránt meg akarják ragadni. Erre igazán remek példa az ékszer webáruház kialakítása is. Napjainkban e-shopok tömkelegéből válogathatunk, legyen szó könyvről, autó alkatrészről, számítógép tartozékról, vagy éppen ékszerekről.
A termékek és szolgáltatások megjelenítése a virtuális polcokon, bemutató és leíró ablakokban, részletes beszámolókban elevenedik meg. Egy terméket mindenféle szögből és megvilágításból megnézhetünk. Ez különösen fontos az ékszer webáruház honlapján, ugyanis egy-egy díszesebb darabot, akár 360 fokos szögben is meg kell vizsgálnia a vásárlónak ahhoz, hogy dönteni tudjon. Egy jól dokumentált ékszer webáruház lényegesen megkönnyíti az ügyfél dolgát, hogy majd olyan díszt viseljen és olyannal ékeskedjen, amit nemcsak virtuális barátai dicsérnek meg.